Sunday 23 January 2011

Credincioasa

"Însă nădejdea aceasta nu înşală, pentrucă dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în inimile noastre prin Duhul Sfînt, care ne -a fost dat." (Romani 5:4-5)

"Dar răbdarea trebuie să-şi facă desăvîrşit lucrarea, pentruca să fiţi desăvîrşiţi, întregi, şi să nu duceţi lipsă de nimic...Ferice de cel ce rabdă ispita. Căci dupăce a fost găsit bun, va primi cununa vieţii, pe care a făgăduit -o Dumnezeu celor ce -L iubesc." (Iacov 1:4,12)

Vineri seara, m-am intalnit cu niste prietene dragi mie pe care nu le-am mai vazut de aproape un an (rusine sa-mi fie). Dupa cum faci la asemenea intalniri discutam intre noi cate s-au intamplat in vietile noastre in anul care a trecut. Una dintre prietenele mele, Hanna, m-a atis mult prin ceea ce a impartasit cu noi. A crescut mult in ultimul an ca si peroana si ca si urmasa a lui Isus. Mi-a binecuvantat inima s-o aud. Ne-a impartasit despre cum in opinia ei, singura cale prin care inaintezi in relatia cu Dumnezeu si cresti, este sa-L accepti pe Dumnezeu ca si ceea ce este nu ceea ce ti-ai dori tu sa fie. Ca si atunci cand te afli pe fundul gropii, trebuie sa te uiti in jurul tau si sa incerci cu toate puterile tale, cu ceea ce ai la indemana, crezand ca El stie ce face chiar daca nu are nici un sens pentru tine la vremea respectiva. Hanna , m-a facut sa-mi amintesc de Iov, in cel mai rau moment din viata lui cand incerca sa inteleaga de ce viata lui se face faramitele sub ochii lui:

"Nevastă-sa i -a zis: ,,Tu rămîi neclintit în neprihănirea ta! Bleastămă pe Dumnezeu, şi mori!" Dar Iov i -a răspuns: ,,Vorbeşti ca o femeie nebună. Ce! primim dela Dumnezeu binele, şi să nu primim şi răul?" În toate acestea, Iov n'a păcătuit de loc cu buzele lui." (Iov 2:9-10)

Ma uit inapoi la anul 2010...Hmmm...Ca an!Cate lectii! Imi citeam prin jurnalul de anul trecut si am tot dat peste fraze de genul "In mod normal vremuri ca acestea m-ar ingrozii, pentru ca nu-mi place ceea ce devin sub presiune. As sta acolo si i-as cere lui Adonai in toate felurile in care as stii sa ma scoata din situatia aceea, sa-i puna capat cumva. Dintr-un motiv pe care inca nu-l inteleg de data asta nu mai fac acelas lucru. Tot ce stiu e ca El stie ca face." Cateodata in scoala a trebuit sa invat lucruri care nu mi-au placut, si nu puteam sa inteleg in nici un fel cum anume ma vor ajuta in viitor. Poate ca m-au ajutat, poate ca nu. Ceea ce conteaza e ca scoala per total m-a dezvoltat in persoana rationala si capabila sa cugete care sunt astazi. Presupun ca intodeauna avut in mine determinarea sa depasesc situatii dificile, ceea ce nu m-a ajutat in trecut insa a fost felul in care gandeam. Ceea ce iti spui in situatii dificile face diferenta intre a fi zdrobit si a sta in picioare. Am invatat de la Regele David un principiu importat- a te incuraja in Domnul. Cuvintele noastre rostite au putere si nu ma refer numai la un principiu spiritual aici. Spune-ti indeajund de mult ca esti un idiot sau un prost si intr-o zi iti vei da seama ca acela e probabil a doilea lucru pe care il spui cuiva despre tine. Ce inseamna sa te incurajezi in Domnul? Personal cred ca inseamna o decizie pe care o iei cand esti confruntat cu situatii dificile fie sa te concentrezi pe tine unsuti si pe problema ta, fie sa-ti spui tie insuti despre Domnul: "Adonai, eu stiu ca Tu esti un Domn Bun si Milostiv. Stiu ca nimic nu-Ti scapa si nimic nu Te ia prin surprindere. Stiu ca Tu o sa ai grija si de situatia asta cum ai avut grija si de altele in trecut." Asta a facut Regele David in marea majoritate a Psalmilor lui- a vorbit cu sufletul lui si i-a amintit Cine era Dumnezeul lui. Numai ca pentru a putea face asta trebuie sa crezi tot ceea ce spune Cuvantul Lui si ca El n-a spus nici un cuvant la intamplare. Ca Dumnezeu ramane mereu Acelas si nu e confuz in ceea ce vrea de la noi astfel incat sa se razgandeasca tot la 500 de ani.

Am crezut mereu ca ai fi credinciasa lui Dumnezeu presupune un anume concept teologic complicat, pe care, daca am sa incerc destul de mult, s-ar putea sa pot sa-l inteleg intr-o zi. Sau poate sa traiesc o viata fara nici o pata. Suntem chemati sa traim o viata curata si fara vina. Nu poti sa umbli cu Dumnezeu si sa continui sa faci ceea ce ai facut intodeauna. Nu poti sa iei numai Ioan 3:16 "Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe Singurul Sau Fiu..." si sa nici nu bagi in seama cuvintele lui Isus: "Voi fiţi dar desăvîrşiţi, după cum şi Tatăl vostru cel ceresc este desăvîrşit." (Matei 5:48) Lucrurile nu merg asa!
Eu cred ca Isus a intentionat fiecare cuvant pe care l-a spus, nimic nu a fost la intamplare. Dar in acelas timp ne-a chemat la El, "căci jugul Lui este bun, şi sarcina Lui este uşoară." (Matei 11:30) Ne-a chemat la El pentru ca a stiut ca prezenta Lui in vietile noastre, ne schimba. Desavarsirea pe care ne-a cerut-o e un "efect secundar" al umblarii zilnice cu Dumnezeu. Mi s-au spus mult cuvinte asemanatoare in trecut. Mi s-au parut teorie pana cand le-am incercat si-am persistat in incercarea mea. Incearca sa nu Il cauti numai cand iti vine, incearca sa faci din a citi Biblia o disciplina, la fel cum faci dus sau curatenie, nu pentru ca iti face neaparat placere ci pentru ca e parte esentiala din viata ta. Nu va trece mult timp pana cand, te vei trezi ca esti la lucru si simti in inima ta ca abia astepti ceva, si spre surprinderea ta acel ceva va fi sa ajungi acasa si sa citesti ca sa afli mai mult. Cei ce-L cauta pe Dumnezeu din toata inima lor, nu se trezesc in fiecare zi cu dorinta de a face asta. Pentru acesti oameni undeva in mintea lor a intervenit o schimbare. Au inteles ca a-L cauta pe Dumnezeu in fiecare zi e la fel de esential cu a manca sau a bea apa, ca pentru a-L gasi iti trebuie disciplina si implica alegere (acum e Domnul meu nu ultima telenovela). E minunat cand ne gandim si simtit dragostea Lui. Dar daca asta e tot ce stim despre El pierdem multe altele din personalitatea Lui. Intodeauna voi sta pentru dragostea, iertarea si mila lui Dumnezeu. Oricine imi stie marturia, stie ca literlalmente as fi fost astazi pamant, fara ele. Moarta de multi ani. Dar in acelas timp nu vreu sa uit ca El a mai zis si ca "Cine are poruncile Mele şi le păzeşte, acela Mă iubeşte; şi cine Mă iubeşte, va fi iubit de Tatăl Meu. Eu îl voi iubi, şi Mă voi arăta lui." (Ioan 14:21) Hanna, ne mai spunea vineri seara, ca a ajuns sa inteleaga mult cum se simte Dumnzeu din relatia cu copii ei "Te iubesc, mami. Tu esti cea mai buna mamica din lume!" si cand nu le dedea ceea ce vroiau "Te urasc, mami!" Consider ca ai ramane credincioasa lui Dumnezeu e la fel de simplu cu ai spune mereu, indiferent de ceea ce se intampla "Te iubesc, Abba. Tu Esti cel mai Bun Tatic din lume." Nu cred ca inseamna ca nu mai faci nimic gresit, ca nu mai pacatuiesti, sau ca nu mai aterizezi direct pe fata. Astea o sa se intample, indiferent cat de mult vei incerca. Dar credinciosia te va face sa te uiti la El mereu oriunde ai fi aterizat si sa crezi ca El e cine spune ca este si ca fiecare cuvant a Lui e adevarat, indiferent daca ai dovezi in jurul tau sau nu.

Emanuela. xxx

No comments:

Post a Comment