Saturday 10 July 2010

La o intalnire cu Dumenezeu


Bat Melech a scris azi un articol extraordinar care mi-a dat mult de gandit. A scris despre ce inseamana a cara poveri in ziua de Shabbat. Sunt constienta ca unii oameni sarbatoresc Shabbatul duminica si nu am nici o problema cu asta. Eu personal il sarbatoresc sambata, dar cred ca ziua de Shabbat are mai mult de-a face cu felul in care esti pe dinauntru decat cu ziua in sine.

Bat Melech facea referire la Ieremia 17:21-23 si Numeri 15:32-36: ,,Aşa vorbeşte Domnul: ,Luaţi seama, în sufletele voastre, să nu purtaţi nici o povară în ziua Sabatului, şi să n-o aduceţi înlăuntru pe porţile Ierusalimului. Să nu scoateţi din casele voastre nici o povară în ziua Sabatului, şi să nu faceţi nici o lucrare, ci sfinţiţi ziua Sabatului, cum am poruncit părinţilor voştri.``Dar ei n'au ascultat şi n'au luat aminte: ci şi-au înţepenit gîtul, ca să n'asculte şi să nu ia învăţătură."


Bat Melech a scris: "Dacă este interzis să cari poveri fizice în zi de Shabat,
cu siguranță este interzis să cari poveri sufletești în zi de Shabat...dacă treci printr-o perioadă mai dificilă în viața ta și probabil că te-a epuizat din toate punctele de vedere, în ziua de Shabat nu mai ai voie să porți povara lucrului respectiv, nu mai ai voie să te gândești la ea și nici să povestești altora despre ea. Nu ai voie să o scoți acea povară din casa ta și nici să o dai altuia să o poarte pentru tine. În ziua de Shabat nu merge nici măcar replica ”dă-i povara ta lui Adonai” pentru că nici Adonai nu poartă poveri în zi de Shabat. De fapt Adonai nu poartă poveri niciodată, te poartă doar pe tine. Știu că avem tendința să credem că dacă ne gândim mult la o problemă se și rezolvă, dar aproape niciodată acest lucru nu este adevărat, cu atât mai puțin în zi de Shabat. Ziua aceasta a fost lăsată ca Adonai să se bucure de tine, așa cum ești tu, nemarcat de griji, nemarcat de frustrări și neîmpliniri, de gânduri și frici, ci de tine creat pentru slava Lui."

Cred ca ceea ce a scris ea mi-a dat atat de mult de gandit din cauza ca in ultima vreme, am permis lucrurilor prin care trec sa transforme Shabbatul meu intr-un fel de rutina. Obisnuiam sa ma gandesc la Shabbat ca la o zi in care am o intalnire speciala cu Adonai. Ai partasie cu El tot timpul saptamanii, dar Shabbatul e ziua ta speciala cu El. In ultima vreme insa a devenit o zi in care nu lucrez si petrec ceva timp cu El dimineata ca sa nu infometez de tot in ziua aceea. E timpul pentru o schimbare. E greu sa iei o decizie constienta sa zambesti si sa te bucuri de ceva cand suferi inlauntrul tau, dar cand m-am gandit la asta azi-dimineata mi-a venit in minte ultimul verset din Psalmul 23, si mi-am amintit ceva ce am inteles la inceputul anului: "Fericirea si indurarea ma vor insoti in toate zilele vietii mele si voi locui in casa Domnului pana la sfarsitul zilelor mele."


La inceputul anului am priceput ca la fel ca si frica, ingrijorarea si tristetea, fericirea e si ea un sentiment. Daca fac o greseala sau cad, cred imendiat in mila lui Adonai pentru pacatul meu. Cer iertare (aleg mila Sa) si merg mai departe. Undeva in mine trebuie sa cred ca mila Lui e acolo la indemana mea, incat sa-mi intind mana dupa ea. Asa ca mi-am zis: "Nu pot sa cred numai jumate din versetul asta. Daca David a zis fericirea si indurarea (mila) ma urmeaza, si Adonai a fost de acord cu el, atunci in acelas fel in care aleg mila Lui in loc de vina cand pacatuiesc, trebuie sa aleg fericire si bucurie in loc de frica si ingrijorare."
Recunosc ca e foarte greu si de multe ori nu-mi iese, dar daca este o zi in care ar trebui sa fac un efort, aceea e ziua de Shabbat. Adonai a lucrat timp de sase zile, dar in ziua a saptea ales sa se odihneasca. Teo zicea intr-un comentariu la articolul lui Bat Melech, ca Adonai a ales sa se odihneasca nu pentru ca ar fi fost obosit, ci penteu ca a vrut sa creeze in noi (sa ne invete) o stare a inimii asa cum o vede El intr-o zi de sarbatoare. Daca vreti, Shabbatul ar trebui sa fie o culminare a relatiei noastre cu El pe perioada unei saptamani: " Am suferit mult saptamana asta, Adonai, dar astazi o sa-mi amintesc ca Tu esti al meu si eu sunt al Tau, si intr-o zi Tu vei sterge orice lacrima din ochii mei" sau "Yeshua, m-am simtit atat de singur saptamana asta, dar astazi o sa-mi amintesc ca Tu ai venit si Ti-ai impartit Tatal cu mine, ca eu sa nu mai fi numit orfan si parasit niciodata."

Stiu ca e in instinctul nostru sa ne aruncam in bratele Lui de cate ori lucrurile merg greu, sa ne tinem bine de El si sa plangem pana ne simtim mai bine, dar haideti in ziua de Shabbat sa ne ridicam capul si sa-i daruim un zambet. Daca de-a lungul unei saptamani ne-am ascuns nasurile la pieptul Lui, cautand refugiu si putere sa putem merge mai departe, poate ca astazi o sa-L apucam de mana si o sa "mergem la o plimbare", in care o sa-i multumim ca a creat o lume in care a vrut sa se bucure de compania noastra.


Va doresc Shabbat Shalom la toti, si Bat Melech multumesc mult pentru mancarea asta cu care m-ai hranit azi.




"Tu esti suveranul EU SUNT, Numele Tau e sfant
Tu esti Mielul curat si fara vina, Numele Tau e sfant
Tu esti Cel Atotputernic, Numele Tau e sfant
Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumenzeu, Numele Tau e sfant
In Numele Tau e mila pentru pacat
Exista o siguranta interioara, in Numele Tau sfant
In Numele Tau exista putere de a continua
De a sta in picioare in ciuda durerii
In Numele Tau Cel Sfant"



"La inceput a fost Cuvantul, si Cuvantul era cu Dumnezeu si Cuvantul era Dumnezeu. El era la inceput cu Dumnezeu. Si acesta este Cuvantul lui Dumnezeu: "Fiti sfinti, caci Eu sunt sfant." Va indemn dar, fratilor si surorilor, pentru indurarea lui Dumenezu, sa aduceti trupurile voastre ca o jertfa vie, sfanta, placuta lui Dumnezeu; aceasta va fi din partea vostra o slujba duhovniceasca. Si tot poporul Lui sa spuna: "Sfant, Sfant, Sfant, este Dumnezeul Atotputernic, care a fost, este si va fi in vesnicii. Noi ne inchinam numai Tie, si ne prezentam Tie ca jertfe sfinte si vii caci Tu esti Sfant, Sfant, Sfant!"



"Intru in Sfanta Sfintelor, intru prin Sangele Mielului
Intru sa ma inchin numai Tie
Intru sa-L onorez pe EU SUNT
Doamne, Tie ma inchin, Tie ma inchin
Caci Numele Tau e Sfant, Sfant, Doamne
Caci Numele Tau e Sfant."



"Cine e ca El, Leul si Mielul inaltat pe tron
Muntii se inchina si toate oceanele vuiesc inaintea Domnului Ostirilor
Slaviti-L pe Adonai, de la rasaritul soarelui, pana la sfarsitul fiecarei zile
Slaviti-L pe Adonai, toate natiunile pamantului, toti ingerii si sfintii, cantati-I Slava.
Aduce-i laudele voastre, toti cei ce infometati dupa El, aduceti-va laudele. Toate stelele pe drumul lor, ii canta laude Domnului."

No comments:

Post a Comment