Wednesday 15 September 2010

Esti inflacarat sau neutralizat?

Duminica am auzit o predica extraordinara de-a lui Dennis Philips, un om a lui Dumnezeu apropiat inimii mele. Daca ar trebui sa fac un rezumat intr-o intrebare la toata predica, ar fi "esti inflacarat sau descurajat?" Dennis ne spunea ca a fi descurajat de fapt inseamana a fi neutralizat. La fel ca o masina fara combustibil pur-si-simplu te opresti intr-un loc. Si apoi apar intrebarile, indoielile si frica. Cred ca pentru mereu ma voi lupta cu descurajarea cu tot ceea ca am , nu numai din cauza ca a trebuit sa ma lupt cu ea de atatea ori in viata mea, dar si datorita faptului ca urasc sa ma uit in ochii unui copil de-a lui Dumenzeu si sa vad ca lumina s-a dus.

Reactia mea initiala in fata descurajarii e sa fug si sa ma ascund si daca e posibil sa stau acolo pana Domnul vine si la mine ca si la Ilie: ,,Ce faci tu aici, Ilie?" ( Imparati 19:9)
Ceva de genul "Am fost, Doamne, dar nu mai sunt" Care e sursa descurajarii noastre? Ei bine cred ca sunt mai multe surse- greutati, rugaciuni fara raspuns, oameni care ne vorbesc de rau, oboseala. Unde incepe? In cazul meu incepe la nivelul mintii, iar mai poi daca ii permit, ajunge la inima mea.
Incepem sa ne vedem ca niste ratati, e posibil sa ajungem sa credem ca ne vom lupta in felul acela atata timp cat vom trai, asa ca incetul cu incetul frica de a mai incerca se strecoara. In timpuri ca acestea Il simt pe Dumenzeu la fel cum s-a dus la Adam si la Eva. Adam a inceput sa-i spuna Domnului ca s-au ascuns din cauza ca erau goi. Dumnezeu doar il intreba "Cine ţi -a spus că eşti gol?" (Genesa 3:11)

"Cine ti-a spus ca esti un ratat? Cine ti-a spus ca nu vei reusi niciodata? Cine ti-a spus ca Sunt suparat si manios pe tine? Cine te acuza, copilul Meu?"

Exact! Cine ne acuza? "Cine va ridica pîră împotriva aleşilor lui Dumnezeu? Dumnezeu este Acela, care -i socoteşte neprihăniţi! Cine -i va osîndi? Hristos a murit! Ba mai mult, El a şi înviat, stă la dreapta lui Dumnezeu, şi mijloceşte pentru noi!" (Romani 8:33-34)

Si dupa cam se pare ca suntem cu mult mai receptivi la acuzatii, cum ne putem lupta cu slabiciunea asta? Iubesc felul in care evreii sunt atat de concentrati pe a-si aminti. Eli Wiesel a spus "Ma minunez cand vad determinarea popurului evreu. Ce-a mai mareata caracteristica a lor e dorinta lor de a-si aminti. Nici un alt popor nu are o asemenea obsesie cu amintirea."
De ce? Pentru ca daca eu stiu ca sunt Emma, nicidecum nu ma vei putea convinge ca eu sunt Maria. E cu mult mai putin probabil sa devenim descurajati si sa fim mintiti daca ne amintim umblarea noastra cu Dumenzeu. Cand ne doare ceea ce pare cel mai real e durerea noastra, dar durerea nu va fi nicodata mai reala decat adevarul. Ce ceea ce este adevarat e umblarea nostra cu Dumenzeu pana aici. Partea mai grea e sa ne amintim. Philip Yancey o numeste amnezie spirituala. Eu nu am stiut ca are un nume, dar am inceput cu multi ani in urma sa ma lupt cu ea prin scris. Tot timpul scriu orice detalui, las semne pe drum pentru mine insami pentru acele momente cand imi va fi greu si ma voi simti pierduta. Pentru ca atunci merg inapoi si incep sa citesc. Caietul numarul unu, caietul numarul doi...caietul numarul sapte...pana cand imi amintesc "Nu sunt o ratata. Eu sunt o luptatoare. Uite de cate ori m-am ridicat in trecut, uite de cate ori m-a ajutat Dumenzeu, vezi cat de tare m-a durut in ziua aceea si uite cat de fericita si plina de speranta am fost pe pagina urmatoare"
Adevarul ramane acelas indiferent de felul in care ne simtim- nu suntem singuri, si Cel care ne-a adus pana aici, nu si-a investit toata dragostea si timpul ca sa ne paraseasca acum. Nu o va face niciodata. Nu esti un ratat, esti mai multe decat greseli, si atata timp cat nu renunti El iti garanteaza ca vei ajunge la destinatie. El e taria noastra si El nu ne va lasa niciodata. E ok.

Daca te lupti la ora asta si nici macar nu stii de unde sa incepi sa te ridici ca sa nu mai zic sa te inflacarezi, sunt aici pentru tine. Lasa-mi un mesaj. Promit ca nu-l voi publica, tot ce vreau e sa ma rog pentru tine. Nu am planuit sa scriu asta azi, dar esti pe inima mea. Asa ca oricine esti, e ok. El nu te acuza, si nu e suparat pe tine, vrea numai sa-ti amintesti ca nu esti singur.

Sora ta

Emma

P.S. Asta e pentru tine

Vorbeste-mi (traducerea cantecului)

Sunt blocat
Am nevoie de ceva rapid
Mintea mi-e amortita
Si mi-e rau
Inimi frante, lucruri fara speranta
Am vazut ce aduce razvratirea
Dar am stiut intodeauna
Ca lumina zilei e in inima mea
Nu sunt singur.

Vorbeste-mi
Spune-mi toate lucrurile care am nevoie sa le aud
Vreau sa te aud acum
Poti sa-mi vorbesti?
Ti-am deschis Cuvantul ca sa ma elibereze
Vreau sa te aud acum

E uimitor cum am uitat
Nu pot sa-mi traiesc viata pentru ca nu mai am una
Dar am stiut intodeauna
Ca lumina zilei e in inima mea
Nu sunt singur

Vorbeste-mi
Spune-mi toate lucrurile care am nevoie sa le aud
Vreau sa te aud acum
Poti sa-mi vorbesti?
Ti-am deschis Cuvantul ca sa ma elibereze
Vreau sa te aud acum

Da-mi intelepciunea ta
Cuvintele atat de dragi mie
Adu lumina in intunericul meu
O sa-ti ascund cuvintele in inima mea."

No comments:

Post a Comment